Caesars kaniner

Ruth och Ruffsan

Publicerad 2012-06-16 12:17:55 i Mina kaniner

Ja som ni kanske vet så heter mina kaniner Ruth och Ruffsan.



Ruth är en dvärgvädur/hermelin korsning, som är född 5 feb 2009. Hon är en tuff liten kanin tjej som klarar av det mesta, ex att rymma, hon är helt klart bäst på att lista ut hur man ska komma ut ur burarna, även hagen!
Ruth älskar att hoppa, när hon får bestämma hur högt det ska vara ;)
Det högsta hon har hoppat är 30 cm, men för det mesta tröttnar hon vid 15 cm.


                       Ruth med sin första Rosett <3


Ruffsan är däremot en lejonhuvad dvärgvädur, född 25 jan 2009.
Hon är en riktig liten prinsessa! Medans Ruth gnager i sönder galler m.m, sitter Ruffsan snällt i skuggan och tvättar sig eller äter gräs. Hon kan vara lite försiktig och blyg ibland, men när hon väl lärt känna en så är hon världens mysiaste kanin! Förra året älskade även Ruffsan att hoppa, men nu efter vintern när vi inte hoppat alls mycket med henne så har hon börjat tappat intresset för att hoppa. Hon stannar ex vid den flästa hinderna, eller springer hon iväg från banan. Det kan beropå att han är osäker att vara i sele igen efter flera månader utan sele. Så nu har jag börjat "selöva" henne allt offtare.
   

  
              Ruffsan i den kalla snön <3










Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny

Hej! Jag är en tjej som bor på landet med min familj och mina djur. Just nu äger jag schäfer hunden Cotte, Katten Purple ass hole ( som kallas Moltass), 5 akvarium och Dvärgkaninerna Ruth och Ruffsan. Jag har även en sköthäst vid namn Fabian, som är en fjording. Jag rider en ggn i veckan, men nu till sommaren blir det nästan ingen ridning då hästarna går på sommarbete. Ruth och Ruffsan, som den här bloggen mest kommer handla om, hoppar jag med minst 1 ggn i veckan med. Ruth har b.la vunnit 2/2 tävlingar (dock bara tävlingar på läger) i klass 1 på rakbana. Ruffsan har kommit 2:a 1 ggn i en lägertävling (klass 1 på rakbana) Jupp det var lite om míg och mina djur, hoppas ni fortsätter följa/läsa bloggen :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela