Caesars kaniner

Helelulia!

Publicerad 2012-07-09 19:56:07 i Mina kaniner

Berry är helgalen! Han är så sälskaps-sjuk och urgullig, så fort man ska sätta ner han i buren hoppar han upp i ens famn igen för att han inte vill bli lämnad ensam!
För några dagar sedan hade han rymt från buren, jag vaknade på kl 9 eller 10 på morgonen av att mamma skrek till mig att Berry hade rymt. Jag hoppade upp ur sängen och sprang ner, sen såg jag honom sitta mitt på gräsmattan och beta xD
Han hade öppnat luckan aldeles själv och hoppat ner från en ca 60 cm höjd (!!)

Idag när jag gick in i stallet för att ta ut han i sele såg jag honom hänga i burens taklucka, nästan livlös såg det ut som! Jag kastade mig fram till buren och öppnade luckan, han trilladener på burens botten och låg där någon sekund, sen kvicknade han till och satte sig upp. Jag kollade så att han kunde andas, och inte var skadad runt halsen eller någon annan stans, sen gav jag honom lite pellets så han skulle kvickna till, och det gjorde han också!
Nu mår han fin fint och har käkat massa hö,druckigt och till och med slickat på min hand! :)<3

Han hade antagligen försökt rymma igen fast genom takluckan istället,boch sen fastnat med huvudet och inte kommit loss...

Jag ska köpa en ny,större och finare bur till han, eller kanske bygga en..

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny

Hej! Jag är en tjej som bor på landet med min familj och mina djur. Just nu äger jag schäfer hunden Cotte, Katten Purple ass hole ( som kallas Moltass), 5 akvarium och Dvärgkaninerna Ruth och Ruffsan. Jag har även en sköthäst vid namn Fabian, som är en fjording. Jag rider en ggn i veckan, men nu till sommaren blir det nästan ingen ridning då hästarna går på sommarbete. Ruth och Ruffsan, som den här bloggen mest kommer handla om, hoppar jag med minst 1 ggn i veckan med. Ruth har b.la vunnit 2/2 tävlingar (dock bara tävlingar på läger) i klass 1 på rakbana. Ruffsan har kommit 2:a 1 ggn i en lägertävling (klass 1 på rakbana) Jupp det var lite om míg och mina djur, hoppas ni fortsätter följa/läsa bloggen :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela